zikir doa amalan petua mudah bersalin menurut islam

Doa, Zikir, Amalan dan Petua Mudah Bersalin Menurut Islam

Pengalaman pertama mengandung sememangnya suatu pengalaman yang sangat indah. Masuk trimester III iaitu bulan ke-7 kehamilan, pastinya bakal ibu sangat terasa aura melahirkan dan mulalah rasa tidak senang duduk kerana memikirkan bagaimanakah dengan pengalaman pertama bersalin. Ramai yang mula mencari di manakah hospital pilihan dan ada juga yang takut untuk bersalin secara normal atau pun…

Nutriferon Atasi Kayap

Jenis Kayap dan Cara Atasi Kayap dengan Nutriferon untuk Tingkatkan Sistem Imun

Ramai beranggapan penyakit kayap adalah penyakit biasa. Dan ada juga segelintir masih belum tahu apakah kayap sehinggalah ia terjadi pada individu atau saudara terdekat.   Jenis-jenis Kayap Penyakit kayap terbahagi kepada tiga jenis iaitu: Kayap melukut Kayap jagung dan Kayap ular (herpes zoster atau disebut shingles berpunca daripada serangan virus Varicella zoster (VZB) iaitu daripada…

pengedar shaklee puncak alam uitm puncak alam

Pengedar Shaklee Puncak Alam, UiTM Puncak Alam

Berita baik untuk warga Puncak Alam, UiTM Puncak Alam, Puncak Perdana, UiTM Puncak Perdana, Alam Jaya, Sinar Alam, Dataran Suria, Alam Budiman, Saujana Utama dan Kawasan Berdekatan. Saya Nur, Pengedar Shaklee Seluruh Puncak Alam dan kawasan sekitar (Puncak Perdana, Meru, Sungai Buloh, Saujana Utama, Alam Budiman, Shah Alam) bersedia memberikan servis terbaik dan COD (cash on…

sayur beracun

Sayur Beracun

Ada orang tak suka makan sayur. Ada orang tak boleh, rasa tak lengkap kalau makan takde sayur. Ada yang kata juga dah makan sayur tak perlu makan vitamin/ supplemen. Ada yang kata kena pilih sayur organik. Saya pun suka makan sayur. Pantang nampak sayur kalau boleh semua jenis nak beli. Tapi sayur sekarang tak sama…

sakit buah pinggang rosak

Vitamin / Supplemen Sebabkan Buah Pinggang Rosak?

Persoalan ni memang kerap ditanya. Makan banyak supplemen sebabkan buah pinggang rosak ke? Alhamdulillah ramai yang ambil berat dengan kesihatan diri dan kalau boleh taknak sampai kena dialisis bila buah pinggang rosak kan. Sebenarnya banyak faktor yang boleh sebabkan buah pinggang rosak termasuklah kurang minum air, kerap tahan kencing, suka makan makanan masin, minuman bergas,…

detoks shaklee

Detoks? Perlu atau Tidak untuk Kesihatan?

Persoalan tentang kepentingan detoks kerap diajukan oleh pengguna Shaklee khususnya (sebab saya hanya jual Shaklee) 😉 Sedia maklum bila ditanya apa itu detoks? Jawapan paling mudah ialah proses bagaimana badan mengeluarkan atau menyahtoksin yang boleh menganggu kesihatan badan kita. Toksin yang tinggi dalam badan boleh mengakibatkan badan tidak dapat menyerap nutrien dengan baik, dan seterusnya…

detoks shaklee 0177319335

Detoks Badan dengan Shaklee

Setiap individu akan tertanya Mengapakah perlunya Supplemen/ Vitamin/ Makanan Tambahan? Mengapa tak berkesan pun ambil semua tu? Badan rasa sama je, tak kurus pun, tak cantik pun? Tahukah anda?Perlunya detoksifikasi? Apakah detoksifikasi? Detoksifikasi adalah proses normal dari tubuh untuk membuang atau meneutralkan racun atau toksin melalui usus besar, hati,, ginjal, paru-paru, limpa dan kulit. Daripada…

virus zika nyamuk aedis

Virus Zika – Punca dan Simptom Sehingga Viral di Seluruh Dunia (PAHO/WHO)

Virus Zika menjadi viral dan sangat diperkatakan di seluruh dunia ketika ini. Namun, apakah sebenarnya Virus Zika? Pan American Health Organization (PAHO) dan World Health Organization (WHO) menyatakan Virus Zika  disebabkan oleh gigitan nyamuk Aedes Aegypti.  Virus ini dahulunya telah diasingkan pada tahun 1947 di dalam hutan Zika di Uganda. Sejak itu wabak kecil telah berlaku di Afrika…

nyamuk aedes demam denggi

Nyamuk Aedes – Kecil Tapi Berbahaya

Nyamuk Aedes Nyamuk Aedes merupakan sejenis nyamuk yang biasanya ditemui di kawasan tropika. Namanya diperolehi daripada perkataan Greek aedes, yang bererti “tidak menyenangkan”, kerana nyamuk ini menyebarkan beberapa penyakit berbahaya seperti demam denggi. Ae. albopictus merupakan species yang sering ditemui di Asia. Kakinya berbelang hitam putih. Ae. aegypti juga terkenal sebagai penyebar denggi dan demam…